Tränare

Jag har haft jättesvårt att hitta en bra tränare till mig och Belli. Det har rent ut sagt varit as jobbigt. Dom flesta av dom tränare vi har provat har varit för på, allt måste vara perfekt hela tiden. Formen, sitsen, tempot, blicken, schung i gången osv. Allt på en gång, man får liksom ingen tid att träna på EN sak så att det går riktigt bra.
När en tränare blir så för mig och AB, då blir alltihop bara en enda sörja, inget går bra. Jag blir irriterad på tränaren, vilket gör att jag blir irriterad på Bellan, som blir oarbetsvillig, och då funkar inget. Men nu har vi hittat en riktigt bra tränare, hon tar det lugnt, och allt måste inte komma på en gång. Man får tid att göra allting, och hon ger bra och nyttig hjälp. Även om hon egentligen är en hopptränare så går Belli SUPER i dressyren när jag rider för henne. Bättre än när jag rider för en A-tränare i dressyr. Varför? För att hon inte vill ta allt på en gång i ridpasset, allt blir inte som en klump. Det är strukturerade, välplanerade lektioner. Inte hipp som happ, vi gör lite det och lite det. Det blir lätt för mycket om allt ska vara på en gång, och hela lektionen. Jag är verkligen suupernöjd med min tränare just nu, och jag märker att lektionsupplägget passar mig och AB, vilket är jätteviktigt.
fiin ponny!
Nöjd ponny - Nöjd ryttare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0