Min och Annabelle´s tid ihop

Providning: När jag och mamma åkte iväg och provred Belli, så var vi helt fast. Jag kommer så väl ihåg min tanke så fort jag såg henne, Wooow vilken sagoponny! Vi var och kollade på henne 5 gånger innan vi bestämde oss, jag rd ut, hopptränade, dressyr, och så kollade vi när hon var med på en "polisträning" så vi fick se hur hon reagerade i olika situationer såsom presenningar, plastband, broar etc. vilket var nyttigt! Då fick vi verkligen chanses att se hur hon reagerade i olika situationerr.

Oktober 2008: Den första oktober kom hon hem till oss. När vi körde hem henne så var det jättemycket köer ute, så det tog ett tag... Det var tänkt att jag och min mamma skulle dela på henne, det var därför vi köpte en så stor ponny, jag var ju trots allt bara 10 när vi köpte henne. Jag och Belli var intresserade av hoppning, vi hopptränade på LA nivå, trots att jag var så liten. I dressyren red jag henne på gummisnodd, då jag inte rådde på henne så mycket. Men det funkare överlag bra, och Bellan var en pärla. I början av oktober stod vi på ett annat stall än vad vi gör idag, men där trivdes varken vi eller AB, så efter 10 dagar bytte vi till stallet vi står på idag, och där trivs både jag och Annabelle jättebra.
Januari: Jag var med på en hoppkurs för Jenny, och Annabelle kändes inte som hon brukade. Hon hade helt plötsligt börjat stanna på hindrena, och var inte alls framåt. Det slutade med att Jenny satt upp på Ab för att se hur hon kändes, och vi kom  fram till att hon var halt. Vi åkte in med henne till klinik för att kolla upp vad det kunde vara för fel. De på kliniken trodde att det var kotledsinflammation i båda frambenen. Hon blev behandlad mot det, och sen for vi hem igen.
Februari: Vi åkte tillbaka till kliniken för att se om det hade blivit något bättre. Vilket det hade. Veterninärerna sa att hon behövde lite mer vila, men att vi sen kunde börja sätta igång henne igen.
Mars: Vi började sätta igång henne  igen, men hon kändes fortfarande inte fräsch. Så vi åkte tillbaka till kliniken igen för att undersöka henne. Nu hittade dom fel i hennes bak-knä och  mer i frambenen. Så dom behandlade mot det, och satte ett väldigt stort och klumpigt bandage på ena fram. Sen så åkte vi hem igen. Men varken jag eller mamma var nöjda med denna klinik, så efter ett par till besök bestämde vi oss för att byta.
April: Vi bestämde oss för att testa mälarkliniken istället. Nu när vi kom dit så började dom med en grundlig undersökning av Bellan, såsom kolla rygg, tänder osv. vilket var väldigt bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0